lördag, februari 11, 2006

Rakningsmysterier

Rakade benen i duschen nyss. Lyckades såklart slicea mig i ankeln. Blöder nu ymnigt. på grund av vattenflödet såg det ut som om jag slaktat ett mindre djur i badkaret. Förslagsvis ett marsvin. Sitter och pressar ett papper mot min ankel nu. Det svider som fan faktiskt. Slutar inte blöda heller. Mitt blod är riktigt rött. Fascinerande.
Ni killar som exempelvis rakar bröstet, jag har en fråga till er: Skär ni er också ibland? Isåfall, vad tänker ni då? Jag tänker att jag vill återgå till apstadiet. Gör ni också det? Jag brukar svära jättemycket och hata livet. Gör ni det också?

Ett av kvinnlighetens största mysterier: Varför använder vi dom störiga rakhyvlarna för kvinnor när rakhyvlarna designade för män är mycket bättre? Dom med tre blad, asså dom är ju asbra. Ändå köper jag en rosa gilette venus varje gång. Borde skämmas.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

asså jag måste ju ha feta skills för jag har aldrig någonsin skurit mig. eller. jag rakar mig kanske inte så ofta. all min kroppsbehåring är typ lokaliserad till hjässan. for which i'm not complaining! lite mycket hår-info där kanske. ehum. KUL IGÅR? ikväll?

2006-02-11 14:26  
Anonymous Anonym said...

Vaxa :) Det gör bara ont de första gångerna...

2006-02-11 16:30  
Anonymous Anonym said...

Har faktiskt bara skurit mig en gång, första gången jag rakade hakan.

Ingen aning om varför, wish I could tell you.

Jepps, våra hyvlar ÄR bättre - å andra sidan är era skönare att raka med.
Snacka om genus-dividerade produkter...

2006-02-11 17:24  
Anonymous Anonym said...

äsch, vill man vara fin får man lida pin!
:)

2006-02-11 17:56  
Anonymous Anonym said...

i ryssland rakar vi inte oss. vi limmmar på mer hår. det gör inte ont och det är lättare att hålla värmen

2006-02-11 17:59  
Blogger sckrollan said...

äh, vaddå raka sig?
det är ju vinter ffs.
hail to the winterfur!

2006-02-11 23:02  
Anonymous Anonym said...

asså jag använder gilette för män. jag skär mig ändå.

2006-02-11 23:07  
Blogger vaskrensarn said...

Raka sig är inte kul. Men jag får bara små skråmor numera. På andra ställen än ansiktet fungerar skäggtrimmer bra. Har den för att klippa håret och ansa i armhålorna. Ta det bara f-ö-r-s-i-k-t-i-g-t så skär du dig inte. Se till att huden är blöt.

2006-02-12 17:42  
Blogger Svenolov said...

Haha love your answer sckrollan, haha=)

2006-02-12 22:37  
Anonymous Anonym said...

Jag har typ aldrig skurit mig någonsin. Använder för tillfället Wilkinson 4 blades. Jävligt avancerat med 4 blad. Känner mig väldigt hightech i duschen när jag svingar hyveln.

Tyvärr tycker jag att det är så tråkigt att raka benen att jag typ alltid kommer på att jag måste göra det när jag är på väg ut ur duschen och då måste jag raka jättesnabbt för att det är så tråkigt och jag vill bara ha det over and done with. Så det brukar resultera i att jag missat en massa ställen och det ser helt skevt ut. Men det bjuder jag på.

2006-02-13 14:28  
Anonymous Anonym said...

"Lost in deutchland" det låter som om jag skulle ha beskrivit hur jag förhåller mig till onani :) För övrigt är det väldigt svårt att skära sig med Mach 3

2006-02-18 21:47  

Skicka en kommentar

<< Home