lördag, februari 18, 2006

Koko där

Stockholm är rätt snällt. Tar hand om mig bra. Fast jag fryser just nu. Det är mindre bra. Jag har åkt tunnelbana och överlevt. När jag skulle säga "Hej, Gärdet" till tunnelbanemannen sa han "Välkommen till Stockholm", min skånska alltså. Stockholm spelar gitarr i bakgrunden. Det är lite gos. Försöker att inte bli för van vid det här. Blir nog dåligt isåfall.
Hemma är inte riktigt lika roligt. Eller jo.

I Stockholm ligger det blöjor på gatorna. Och det spelas panflöjt ungefär överallt. Den ena panflöjtsgruppen spelade playback. Det var även dom som hade mest publik. Livet alltså.

Jag vet inte hur jag ska säga det här. Så det blir nog bäst om jag låter bli. Jag har det bra i alla fall.

4 Comments:

Blogger Tim said...

:) hah "hej gärdet"

2006-02-19 12:45  
Blogger ebba said...

jag gillar att de har döpt alla tunnelbane-tåg till namn som "klas", "sigvard" eller vaför inte klassikern "tore".Åh, ta hem lite sthlm til mig. Jag vill sitta på bussen till mariatorget, gå götbacken upp och snurra på hamngatan, liksom, hej HM. hata min pappas obeslutsamhet!well, well. det får bli påsklovet istället..malmö går så bra så.

2006-02-19 22:49  
Blogger alice rebecka teresia said...

om du ej ännu sett den hemlösa killen med munspelet (och nu även bärbar kasettradio) har du inte på allvar upplevt stockholm!

welcome to de capital of Sweden!

2006-02-22 11:54  
Anonymous Anonym said...

jag säger samma sak som rebecka! har du inte sett mannen med munspelet så MÅSTE du göra det! han brukar stå vid åhlens typ :D

2006-02-22 21:58  

Skicka en kommentar

<< Home