fredag, mars 09, 2007

Slim Shady is back?

Jag hade tänkt sluta skriva här, men sen fick jag två kommentarer som tyckte att jag borde fortsätta. Och så fortsätter jag. Det är ganska pinsamt. Och säger väl egentligen mer om mig än jag skulle vilja. Men hej och hå. Vi kör på ett tag till.

Läget har vairt ostabilt sedan i november. Splittrad, skuldmedveten och ganska vilsen. Totalt tvärtemot vad man ska vara som "cool tjej 2007". Har panik inför studenten. Vad ska jag göra? Funderar på att söka au-pair-jobb i New York. Men det är ju så jävla klyschigt. Eller så bara skiter jag i allt, stannar hemma, jobbar på nåt sunkigt jobb och blir lite jävla människa. För hittills har jag varit lite dålig på det, att vara människa det vill säga. För många blir sårade. Spegelbilden går sådär att möta. Men återigen, hej och hå, ödet är mitt eget.

Lyssnar på den här och är lite så kallat melankolisk. Något fattas.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Linn!
Lägg inte ner... Jag går in på din blogg minst ett par gånger i veckan för att kolla om du skrivit något nytt. Något vackert, sorgligt eller roligt... Men alltid fantastiskt berörande! Din blogg är en av mina favoriter. Så lägg inte ner, öka tempot istället... tycker jag :)

/Neels, 25-årig norrlänning.

2007-03-09 08:29  
Blogger Sara said...

Här kommer en till kommentar om att du borde fortsätta. Det borde du. Din blogg ligger bland mina favortier och fast att det typ är "hon har inte bloggat på en månad, get the messade" så tittar jag in varje dag.. du skriver verkligen bra :)

2007-03-09 09:29  
Blogger Patricia said...

Nej, du får absolut inte sluta skriva! Du skriver fantastiskt bra!!! Är inne och kollar din blogg några gånger i veckan och skulle verkligen sakna dig och du slutade blogga.

Fortsätt!!!

2007-03-09 13:49  
Blogger maria said...

man ska gora klyschiga saker. det ar ju det jag gor, AND I LOVE IT!

2007-03-09 15:51  
Blogger n said...

jag dör för den låten.

2007-03-09 20:56  
Anonymous Anonym said...

sluta inte skriv, din blogg är en av de bästa

2007-03-10 17:13  
Anonymous Anonym said...

Goodie, linn is back in the game. ;)

2007-03-10 17:41  
Anonymous Anonym said...

Klyschigt, spela roll! Det är säkert askul också!

2007-03-13 22:25  
Anonymous Anonym said...

Jag läser också, fortsätt skriva! Får totala flashbacks till sista året på gymnasiet då allt bara var fest ångest och hångel. Allt i en skön mix.

Ang au-pair grejen, ja det är klyschigt MEN det är ett jävla billigt sätt att bo utomlands. NY dock, det har verkligen blivit nya london. Alla ska till Nu jååårk nu förtiden! Vad är det för fel på dyskland liksom? (hehe, det där var ett skämt.)

Alla har panik inför studenten, tips är att se till att du har lite att välja från. Typ, sök något program som verkar roligt, några kurser, kolla in au-pair jobb och andra utomlands jobb, se till att ha en plan B och worst case scenario plan. No need to panic. Allt löser sig.

Hasta la vista

L.I.D

2007-03-21 10:41  
Anonymous Anonym said...

embrace klyschigheten, för sen vaknar du och är snart 29 och kan inte längre göra de underbara roliga fantastiska klyschiga sakerna som man hade velat göra med sitt liv. så tycker jag.

2007-05-03 02:12  

Skicka en kommentar

<< Home