lördag, januari 28, 2006

En härlig tjej

Jag är så sjukt trött på adjektivet härlig. Har fått höra det några gånger för mycket. "Du är en så härlig tjej", vem fan vill vara en härlig tjej? Alla vet att tjejer man beskriver som så himla härliga, egentligen är skitfula men lite småroliga. Jag är en typisk härlig tjej: Lite för breda höfter, hamsterkinder, fula fötter, biter på naglarna och är lite så där HÄRLIGT post-ironisk hela tiden. Jag är en sån där tjej som mina vänner i framtiden kommer bjuda in på sina parmiddagar trots att jag är singel, bara för att jag är en sån satans HÄRLIG TJEJ. Alla vet att härliga tjejer aldrig någonsin kommer få en pojkvän, därför säger härliga tjejers tjejkompisar till sina pojkvänners singelkillkompisar att "Du skulle ha så kul med min kompis, hon är verkligen en härlig tjej", varpå killen direkt vet att shit, hon kommer vara skitful, bitter och förmodligen även skitfull. Så blir man inbjuden på parmiddagen och sitter där och får underhålla alla paren med sitt ensamma liv man delar med sin katt och berätta roliga anekdoter om hur man försökte sätta upp en hylla ensam, var på alla paren skrattar förtjust och bah ååh hon är en så härlig tjej.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vet inget om hur härlig du är men du är söt som socker och duktig på att skriva! =)

2006-01-29 00:19  
Blogger n said...

alltså du är en SKÖN TJEJ

(omg tänk om jag är en härlig tjej)

2006-01-29 00:44  
Anonymous Anonym said...

Jag vill inte att du ska hålla på och beskriva mig så här negativ egenltigen. Det är väl härligt att vara härlig. Lite i alla fall.

2006-01-29 03:06  
Anonymous Anonym said...

jag hade haft sex med dig - bara för diu är så härlig

2006-01-29 03:12  
Anonymous Anonym said...

om du är trött på "härlig" så ska du höra "KANON!", du blir alldeles mållös.

2006-01-29 11:15  
Blogger Jasmin said...

JAG HADE FAN OCKSÅ HAFT SEX MED DIG LINN! hahahaah kolla vilken lista det blir! men ärlish vad är det folk inte fattar? du är härlig, visst men mest av allt är du fan vacker. vet inte hur du ställer dig till detta ord men jag tycker det är en av de finaste sakerna man kan vara. (rolig, snäll, söt, trevlig, intelligent i all ära men inget står sig mot vacker.) första gången jag läste nåt du skrivit ville jag bara pussa ihjäl dig. blev lite rädd för mig själv.

2006-01-29 18:12  
Blogger Linn said...

Asså har jag världens bästa vänner eller vad? :)

2006-01-29 18:36  
Blogger Svenolov said...

haha fan va underbart bra du beskriver det alltså. Man får verkligen en bra bild av det. Men du kan nog lugna ner dig, Du kommer hitta en kille.

2006-01-29 23:53  
Blogger Linn said...

nope, singel 4-ever *ler skitglad*

skoja.

2006-01-30 08:23  
Anonymous Anonym said...

Om det är något som är värre än att få höra "du är en sån HÄRLIG tjej" så är det fan "Men du kan nog lugna ner dig, Du kommer hitta en kille." som om det vore svaret till all lycka. så dåligt.

2006-01-30 10:29  
Blogger Habri said...

Inget illa menat, men detta var det roligaste jag läst i bloggsammanhang på länge:-)) Jag får nog hålla med i mycket av det du skriver. När ens tjejkompisar ska para ihop en med sin väninna och man frågar hur hon ser ut, så är orden "hon är en trevlig och härlig tjej" ett liiitet varningstecken. Fast av dina bilder att döma tror jag inte att ovanstående borde vara ett problem;)

Keep up the great writing!

2006-01-30 22:19  
Blogger Linn said...

lost in deutschland: haha eller hur! jag kanske inte ens vill ha en kille! :P

habri: haha tack, att vara rolig kommer med paketet när man är en härlig tjej.

2006-01-30 22:39  

Skicka en kommentar

<< Home