onsdag, januari 25, 2006

Dör

Vissa morgnar dömmer en direkt till en förjävlig dag. Snubblar ur sängen, slår i knät precis på rätt ställe vilket utlöser reflexen att sparka till rakt ut. Aj min tå. Tittar ut genom fönstret, snön har fortfarande inte smält bort. Gåshud för att jag fryser som fan. Ut i köket, gör en ostmacka, kommer sedan på att fan, jag vill inte ha en ostmacka. Äter den och mår illa efteråt. Häller i mig oboy. Sätter i halsen på något konstigt sätt = hostning = oboy på diskbänken. Man bah fan vad äcklig jag är. Sen kollade jag bloggen. Känner att jag måste reda ut en sak gällande semlorna. Jag älskar semlor, men fattar inte varför. Bröd och grädde borde ju rent logiskt vara jätteäckligt. Får skriva en avhandling på ämnet tror jag.
Nu måste jag klä på mig. Det är skittråkigt att göra det när det är så här vidrigt kallt. Vad man än tar på sig måste man täcka med en tråkig kofta och inga jeans sitter bra för under dom har jag två par tjocka strumpbyxor.

Den enda glädjen i mitt liv är vår jacuzzis massagefunktion. Menar inte det på ett självtillfredsställande sätt utan enbart på grund av att mina axlar aldrig mått så bra.

Nu ska jag gå till skolan. Kanske blir jag mer poetisk och pretentiös ikväll. Man vet aldrig!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

prettopoesi låter ju int som något positivt men när det gäller dig så är det ungefär som semlor. oväntat bra!

2006-01-25 18:13  

Skicka en kommentar

<< Home