onsdag, januari 18, 2006

GAH!

Vreden: Det börjar redan 07:00 när väckarklockan ringer för första gången, känslan eskalerar då jag snoozar för andra gången. Det är skräcken för den obeskrivligt jävliga skånekylan. Bara ni som bor i Malmö kan förstå. Den är omänsklig! Jag kliver ur sängen, tar på mig en kofta och mina duntofflor, tassar ut i köket samtidigt som jag småskakar. Blir aldrig riktigt varm. Frågan man ställer sig är aldrig "Blåser det idag?", ÅH NEJ, snarare är det "Blåser det storm eller orkan idag?", det slutar aldrig blåsa i den här jävla stan, det börjar så smått den första november, sen blåser det oavbrutet fram till den sista mars. Jag klarar inte mer. Jag börjar nästan gråta på väg till skolan för att jag fryser så innihelvete. Har ju en nätt cykelväg på tjugofem minuter. Det innebär motvind 90% av morgnarna. Jag tål inte kyla så bra heller. Blir illröd och svullen, plus att jag får en satans Tintin-lugg. Kommer alltså fram till skolan stelfrusen med ett ansikte som ser ut som om något kört över det och sedan backat över det igen. Herregud, det är inte humant för fan.

Glädjen: Satt och arbetade mig igenom min lista av daglig favvo-bloggläsning. När jag kom till den fenomenala Jonas/Silverfisken hittade jag det här:

"Dagens bloggtips
Linn har en fantastisk liten blogg som heter Backseat Love. Hjärta och smärta blandat med klockrena iaktagelser. Att hon har en fetisch för Micke Persbrandt får man ha överseende med.

Gå gärna tillbaka ett par månader och läs dig framåt. Linn is the shit. Att hon är 17 får mig att vilja ge henne stryk. Begåvade unga människor gör mig förbannad. Spö ska de ha. Med käpp."

Gissa om jag blev glad va.

Silverfiskbloggen http://saintkildaroad.blogspot.com/ är en av mina favoriter och handlar om livet för en rolig påg som en gång hade sitt hem i Sverige men som hittade ett annat sorts hem i Australien. Ett där hjärtat och lite glädje fick plats. Han hittade även ett flashigt reklamjobb vilket = roliga berättelser.

Jag blev i alla fall fast direkt och har sen dess läst mig igenom allaaaa inlägg. Har du inte läst där ännu så börja nu!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja Fishys råd, de lyder man, så hit hittade jag, och det här var inte fy skam inte. Me like, trots de något tragiska inslagen som gör lite ont i hjärtat.

2006-01-18 20:20  
Anonymous Anonym said...

Jag hittade också hit genom Fishy.

Skrattade lite när jag läste det du skrev om Malmöblåsten. Jag led av den själv i morse, den är omänsklig. Jag har alltid avskytt blåst mest av allt och det var när jag bodde i Småland. När jag flyttade ner till Skåne förra året insåg jag att jag aldrig upplevt blåst! Det är ett under att det finns så många skåningar.. att de inte blåst bort för länge sen. Märkligt.

2006-01-18 23:54  
Blogger Svenolov said...

Men han har ju rätt får jag lov att säga efter att ha läst januari månad ut...Fan du skriver riktigt bra...

2006-01-19 00:18  
Anonymous Anonym said...

Tackar Silverfisken för hans råd.. Nu är jag också fast för din blogg.

Du skriver väldigt bra!

2006-01-19 09:17  
Anonymous Anonym said...

Jag vet precis vad du menar med Malmö, blåst och kyla! Cyklade själv helt stefrusen genom Malmös gator i morse. Ingen hit!

Däremot hittade jag din blogg bland alla bloggar på Bloggportalen.se... och det var sannerligen en riktig HIT! =D

Tänker därför fråga dig om det är ok att jag lägger till din länk på min sida så att jag lättast hittar tillbaka till dig igen?!

// Pati

2006-01-19 15:40  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag sträckläst din blogg från början till hit... Hittade dej via Silverfisken.
Du skriver ljuvligt.

2006-01-19 15:56  
Anonymous Anonym said...

Kan ju tipsa dig om www.tuckermax.com han är i särklass den roligaste bloggaren här ute på nätet. Läs "the tucker max stories", börja gärna me "the classics". Mvh Lucas M. Drittler

2006-01-19 16:18  
Anonymous Anonym said...

det klart man ska älska persbrandt
han bodde ju här i närheten förut
buttert kunde man hälsa på honom

och mössa linn
tjocka mössor!

eller sånadär rånarluvor
så att man bara ser ögonen

2006-01-19 18:09  
Blogger Linn said...

pati och t: det går inte förneka den otroliga kylan och förbannade blåsten. alla utanför skåne bah: men guuuuu så kallt kan det ju inte vara.

JO DET KAN DET.

2006-01-19 19:12  
Anonymous Anonym said...

Heey!
nu är det inte bara jag som fått upp ögonen för dig min kära.
Snart kommer boken!

2006-01-24 23:12  
Anonymous Anonym said...

På tal om snön som kom jag hem från alperna i söndags. Tänkte att det skulle bli skönt att komma hem till gamla kära skåne där våren precis börjat och hur allting blev vackert och bra. Men ack så fel man kan ha. bron är stängd och det är på tok för mycket snö.
Det är fantastiskt hur man varje år kan förtränga att det finns något så ondskefullt som skånsk snö.

2006-01-24 23:15  

Skicka en kommentar

<< Home