torsdag, januari 19, 2006

Appropå kyla och beröring (13/4 2005)

Du pratade om vikten av beröring och jag minns att jag förundrades
för en beröring väger ju ingenting alls.
Det är en fingertopp mot din underläpp,
någons höftben mot din mage,
någons kärlek mot din känslokyla.
Och du vet,
du vet att det känns.

Jag vill stå utanför bilden, sovandes, oväckt,
med bara en blick mot din verklighet.

En tå över tröskeln, kärlek i rumsadverbial.

Det är någons tillvaro mot ditt liv,och jag vet att du känner lugnet.
Jag vill skaka rörelse i våra frusenheter,
fylla en hel livstid med vår stillhet.
Det är stiltje mot din storm,
ett hjärtstillestånd mot din infarkt,
jag vädrar ut faran, allt annat förlorar sin tyngd,
vi är viktlösa i beröringen,
maktlösa inför vårt fallande
när vi faller för varandra.

5 Comments:

Blogger n said...

vem skriver du om egentligen?

2006-01-19 19:42  
Anonymous Anonym said...

Du skriver så BRA! (Och ja, jag är också en sån som hittade hit via Silverfiskens blogg.)

2006-01-20 00:11  
Blogger Chris said...

"En beröring väger ju ingenting alls", underbara du.

2006-01-20 16:27  
Anonymous Anonym said...

otroligt bra, linn!

2006-01-20 17:27  
Anonymous Anonym said...

Man får ju ta i ända från tårna för att man ska kunna få din uppmärksamhet nu efter silverfiskenöverfallet.
någon dag borde jag visa dig silverfiskentricket. Fast det krävs en flaska sprit i magen för att det ska gå smärtfritt så det är få förunnat att se.

2006-01-24 23:20  

Skicka en kommentar

<< Home