fredag, januari 13, 2006

Sovgott

Jag önskar att någon ville slå till mig, skaka och rysta mig, putta runt mig, få mig att börja känna lite mer, eller i alla fall börja känna efter. Allt har blivit så låst, jag kan gråta när jag ser sentimentala filmer som romantiserar 70-tals rock och groupies men jag kan inte gråta över det som förändrat mig och hela mitt liv. Det har låst sig. Men jag vet att jag måste öppna den delen igen. Jag har varit likgiltig och kall tidigare och jag vill inte bli så igen.
Men det är som att jag inte riktigt orkar längre, sex år av konstant... Jag är rädd för vad som händer med mig. Insikt kan väl förebygga eller hur? Snälla säg att det kan det. För jag märker hur jag mer och mer börjar att helt enkelt strunta i saker. Vill bestämma mig nu, lova mig själv att skärpa mig nu, är inte korkad, är inte dum, framtiden kommer bli bra, hennes inverkan på mitt liv ska inte få förstöra resten av det.

Jag vill inte bli som henne jag vill inte jag vill inte jag vill inte.

2 Comments:

Blogger Silverfisken said...

Linn,

Jag tycker din blogg är fantastisk. Lägger in den bland mina länkar idag. Hoppas det är ok. Annars får du säga till.

2006-01-18 01:24  
Anonymous Anonym said...

Jag blev förvånad när jag satt och läste mina gamla dagböcker från gymnasiet. Så det var den jag var, det var det jag tänkte...! Det känns inte så alltid, men det händer saker allteftersom tiden går. Man går med nerböjt huvud mot snöstormen, och helt plötsligt när man tittar upp har det blivit vår. Nya strider hela tiden iofs, men ombyte förnöjer.

2006-01-18 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home