fredag, februari 24, 2006

Kniven i hjärtat

Är det någon som minns den serien? Gick i några delar på SVT? Så himla söt. Lyssnar på soundtracket nu. Det är ungefär en person som kan hålla någon form av ton men det är så vackert ändå. Särskilt "Att bära sin bror" som en kille sjunger. Jag får gåshud.. Men så är jag ju också en aning sentimental.

Tän bara:

nu är det min tur casey, att bära dig
du gick tillbaks in i elden för att lära mig
att det är lättare än man tror
att bära sin bror
att bära sin bror

Det är lugnt nu casey
jag stannar kvar
du kan andas ut
jag stannar kvar
det är lättare än man tror
att bära sin bror
att bära sin bror

Det är lättare än man tror
att bära sin bror
att bära sin bror"

Så sjunger han den för den här killen Casey, som nyss tagit en överdos och håller på att dö i hans armar. Casey räddade den andra killen ur diskoteksbranden i Göteborg, genom att gå tillbaka in i elden och bära ut honom.
Behöver jag tillägga HUR mycket jag grät av den här serien. Är så blödig.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, jo. jag var väl lite bitter då kanske. hur märktes det?

jag hatade förövrigt kniven i hjärtat. den var fin, men den var så himla fixerad vid att uppehålla stereotyper att jag inte klarade av att se på den. jag menar; "hej jag heter mohammed, jag och min polare rånar gamla gubbar när de ska ta ut pengar i bankomaten". och "hej, jag är marjams pappa. jag är elak och jättekurdisk. men det är synd om mig för jag kan inte svenska. men asså jag är elak. jag lovar!!!"

önskar att SVT kunde producera något schysst där invandrare och förtorten var med utan att hela tiden belysa att man befinner sig i förtorten med INVANDRARE.

2006-02-24 17:23  
Blogger Tim said...

kniven i hjärtat var en grym serie, fast jag missade sista delen har jag för mig. men det ligger ändå något i det aida säger om stereotyper. samtidigt fanns där ju också mycket kärlek och mänsklighet i karaktärerna, så jag antar att det jämnar ut sig.

2006-02-24 17:39  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar cykla hem från skolan med låten "hon é avundsjuk". Jag älskar den töntiga låten. "Ja' skiter i hans namn, lilla ghetto don juan" (eller något åt det hållet!). Även det kniven i hjärtat.

2006-02-25 01:37  
Anonymous Anonym said...

jävla böger, kniven i hjärtat är bäst. håll käften n00bs

2006-02-26 02:28  
Blogger Jasmin said...

jag hade sista avsnittet inspelat men såg det aldrig. JAG SÅG ALDRIG SISTA AVSNITTET. liksom snälla döda mig!
Juan & Sabina - Jag vill va med dig. Always in my heart.

2006-03-02 14:05  
Anonymous Anonym said...

Tragiskt att någon ens tittade på den serien. Tragiskt att folk tycker den är bra. Tragiskt att folk bara sväljer stereotyper och även hyllar dem. Tragiskt att alla skådespelare gick med på detta. Tragiskt att folk tror att Birro skriver bra. Tragiskt att svt satsade på något sånt här. Tragiskt att fler inte vet vad reproduktion av invandrarstereotypen medför i längden.

2006-07-06 17:28  
Anonymous Anonym said...

Oh, denna serie är den bästa som finns! Så jävla bra! Man levde sig in i den, typ när Juan åkte fast när han och Hussein gjorde inbrott, så satt man där i soffan, NEJ! Inte Juan! Buhuu... Jaja, för övrigt så är dom väääldigt söta :)
Fast en utav dom är lite cp på riktigt... :P

2006-11-18 16:17  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle vilja lära mig låten på¨piano vet. Ackord eller vad det nu än är. Någon som har dem?

2007-01-22 22:07  

Skicka en kommentar

<< Home