måndag, november 19, 2007


Det handlar om att falla, om att ramla och trilla och leta efter något att kunna greppa om. Jag hittar inget annat än din midja, som mina ben släppt för längesen.
Jag tänker på dig ibland, tänker på oss och jag undrar om hon viskar baby på samma sätt som jag gjorde, jag undrar om hon smeker din hals. Kysser hon dina fingrar? Gör hon det? Viskar hon baby?
Marken har kommit så nära, står stadigt med fötterna på jorden, ändå finns det lakan som gör mig yr, bomull och sköljmedel som under huden veckar sig. Invecklad.
Viskar hon baby när hon är under dig? Skrattar du med henne som du gjorde med mig? Är det samma sak? Känns vi likadant?
Det tar slut men ändå är det aldrig över, det blir natt och sen blir det dag igen.
Jag var i ännu värre skick när du gick än när du kom.

4 Comments:

Blogger Clara said...

Du känner inte mig. men jag är så otroligt glad att du är tillbaka. har saknat dina texter, du anar inte hur många av mina tankar och känslor du sätter ord på.

2007-11-29 04:22  
Blogger Patricia said...

Yeah! Du är tillbaka!!! :D Har verkligen saknat dina texter!

God jul!!!

2007-12-23 00:01  
Anonymous Anonym said...

fint skrivet :)

2007-12-26 22:41  
Blogger Danmark said...

jag överväger seriöst att krossa ditt hjärta. Barar för att du ska skriva mer.
Fast jag hade hellre varit med dig för alltid baby. jag har sagt det förut, sluta aldrig skriva!!

2008-01-10 03:02  

Skicka en kommentar

<< Home