fredag, november 02, 2007

365

Trehundrasextiofem dagar är alldeles för lång tid och det är i så många dagar som jag känt dig. Något förändrade mig i november och jag hade gärna velat skylla på dig. Du tände alla eldar, brände alla broar, satte allting på spel och visade mig allt som jag alltid trott att jag inte vill ha. Trehundrasextiofem dagar är alldeles för lång tid och det är i så många dagar som jag känt dig. Det är i så många dagar som något fattats mig. Det har aldrig varit du, bara något, ett tryck runt mina axlar en knuten näve, ett hastigt andetag, en insikt bara en känsla. Tickade minuter som räknar ner mot ännu en natt utan någon som inte kan somna utan mig. Sekunder som tillsammans bara bildar den enhet av tid som passerat utan modet att låta någon fylla mellanrummen. Det handlade aldrig om dig bara om mig och om vad jag inte klarar. Aldrig aldrig du. Det har aldrig varit du. Bara jag.