onsdag, april 26, 2006

Idag


1. Väckarklockan ringer, jag går upp en timme tidigare för att göra en läxa det senare visar sig att jag inte hade behövt göra.
2. Har engelska och sen retorik, rättegångsrollspel där vi hittar på ett fall innehållandes en näsoperation och en frusen falukorv.
3. Regnar på vägen hem, kommer in, tar av mig skorna, drar upp strumbyxan på vänstra benet och det kommer ett litet moln av damm. Tänker på dig då.
4. Dricker te och jobbar lite, får skärmögon och blixttrötthet.
5. Pratas om något som sägs vara för svart för mina ögon, en reaktion och vad vet du om vilka färger jag sett? Svaret handlade om saker svarta nog att skimra i blått. Jag tappade orden för första gången på länge idag.
6. Hjälper pappa med tvätten, det luktar regn ute på gården, tänker på syrener och vinbärsbuskar, det börjar att bildas knoppar i mitt huvud.
7. Mamma ringer och saknar mig. Jag vet inte om jag saknar henne. Tänker inte känna efter idag.
8. Påskliljorna jag fick av Anja blommar fortfarande. Det är ett gott tecken tror jag.
9. Avundas saker som aldrig dör. Tänker att konst är evigt en bild av den personen man var just då. Minns mer än ett år bak i tiden. Café och ett annat jag. Han som han var då. Det var något med att vilja betyda tillräckligt mycket för att fastna på bild. Jag fastnade aldrig på hans.
10. Längtar bort.