lördag, april 22, 2006

Gilla läget

Nivån på gårdagen. Lyssnar på Some Indulgence med The Embassy och tänker att fy fan. Livet alltså. Det var fest i Lund, en fest som visade sig vara en födelsedagsfest. Vi kom dit tio personer för många utan någon present. Mitt vett- och etiketthjärta led. En kort stund. Sen brydde jag mig inte längre. Fick skjuts dit i Manges skåpbil. Vi var fyra i framsätet och sex i själva utrymmet. Fick sitta på Andres öl i världens obekvämaste ställning. Det var typ som att sitta 90-grader lutad mot en skåpbilsdörr. Bara det att det var på riktigt. Har träningsvärk i låren. Mange spelade hög musik som hördes genom rutorna, Manges partybuss är grejen. Tror jag. I alla fall, väl inte på festen (som är i en lokal) blir man tvingad att ta av sig skorna. Hänvisar till avsnittet av sex and the city som heter a womans right to shoes, sen behöver man inte säga mer om den saken. Inne i lokalen väntar chips och bål. Det var väldigt mellanstadie och folk satt längs väggarna som om dom väntade på att bli uppbjudna. Även vi. Sen föll som vanligt hämningarna tätt följda av moralen och samvetet. Grannarna i området tyckte musiken var för hög och ringde polisen, tjejen blev lite ledsen va, så hon sa att alla skulle gå. Vi gick. Viktor ringde och frågade om jag hade sett hans skor, det är andra gången någon snor hans skor på en fest. Pratade skrivande och "ratar dom mitt skrivande så ratar dom mig"-känslan med en kille från Skurups skrivarlinje. Ska söka den.
Sen bussen hem, fick sällskap en bit på vägen och innan hejdå some indulgence. Tror det börjar bli vår.