torsdag, mars 16, 2006

Idag är en sån där dag då det mesta gått fel. När jag skulle sminka mig imorse var jag rätt trött. Trötthet som visade sig vara feber. Anyhow, skulle i alla fall sminka mig och tog fram min ena make up store-concealer, öppnar burken utan att titta ner i den, petar ner pekfingret och känner hur det sjunker ner... lite för djupt. Tittar på fingret och upptäcker att det är lila. Tittar på min mage och upptäcker att den också är lila. Glittrande. Make up store's lösögonskuggor ligger i likadana burkar som concealern gör. Det är plommonlila ögonskugga överallt, i mitt hårvax, i mitt rouge, i min necessär och över halva min byrå. Ville dö. Tvättade av händerna och magen och lämnade resten. Sen gick jag ut i köket och spillde ut juice över duken.

4 Comments:

Blogger idazepam said...

lika festligt som när man stoppar rougeborsten i läppglansburken.. eller ska sätta på sig örhängen samtidigt som man kissar och slänger örhänget i toaletten/stoppar in toapappret i örat. och har raklödder i håret. eller klassikern: behån utanför tröjan.

2006-03-17 00:40  
Blogger turbotrollet said...

Eller går till skolan i pyjamas. Hände en kompis, det var dock i mellanstadiet. ;P

2006-03-17 00:41  
Blogger Tomas said...

Så "Bravo" fick en sorts ironisk underton? Eller har ni något tristare juicemärke?

2006-03-17 00:50  
Blogger Lotta said...

Go back to bed.

2006-03-17 08:25  

Skicka en kommentar

<< Home