tisdag, oktober 11, 2005

Hemmets journal

Stressen. Vill skriva så mycket men det låser sig halvvägs. Bloggutlämnandet är nog inte särskilt bra har jag kommit fram till. http://yourstruly.webblogg.se/ En kvinna bloggar om att leva med en missbrukare. Det är något som träffar rakt i hjärtat, kanske inte så svårt att räkna ut varför.

Jag är så fruktansvärt glad över det här med Göteborg, Maria och jag kommer ha det så bra. Komma bort litegranna. Men mest också känslan av att göra någonting för min egen skull. Behövde det här.

Nu är det grejat också, är från och med nu en hårt arbetande kvinna. Vill ni ha reda på vad som händer i mellanskåne, mer specifikt: Eslöv, Hörby och Höör, så är jag personen att fråga. Ska skriva kalendrar för en lokaltidning där. Åh vad livet är glamouröst.
Men en kul sak är att tidningskvinnan skulle höra med en ungdomstidning där hon arbetar med chefredaktören, om hon var intresserad av en artikel från poesifestivalen, hoppas på det, hade varit roligt att skriva om.
Håll tummarna för mig den 29:e, hade varit så roligt att få stipendie. Fast ärlan pärlan som Johanna säger, chansen är ju inte så fet liksom.

Sovgott och puss!

1 Comments:

Blogger Jasmin said...

Eeeeeh, du har hur mycket chans som helst för du är så jääävla BRA Linn!!! Jag vet en annan som kommer hålla tummarna för dig här hemma iaf, när är det?

2005-10-13 07:58  

Skicka en kommentar

<< Home