onsdag, oktober 26, 2005

Dagisdagboken, del 3

Dag 3.
Den här dagen har varit ovanligt lugn. Har sett ut som de andra dagarna men med färre barn. Kletig frukost, slabbig lunch, lugn vilostund och våldsam lek. Gick en promenad med barnen i barnvagn innan lunch. Det har börjat en ny flickbebis som bara är ett år. Hon var gosig och ville pussas och göra grimaserar hela tiden.
Efter lunchen var det som sagt dags för vila, detta firade Marina med att stoppa ner sin arm i toalettstolen. Den tjejen vet hur man kalasar. Satte på havsljuden när det var dags för vila, fick kämpa för att hålla mig vaken. Städade lekrummet och ritade därefter konstiga mönster med tusch på ett A4. C beklagade att hon inte hade några arbetsuppgifter till mig. Jag låtsades som att det var trevligt att sitta och glo ut i tomma intet i en timme. Stirrade på Kaela för att få henne att vakna. Det fungerade inte. Blev bönhörd ändå, Felicia vaknade så hon och jag gick in i lekrummet och dansade hoppadansen. Den går ut på att man hoppar upp och ner samtidigt som man skrattar och säger ”ÅPPA, ÅPPA”. Efter ett tag var alla uppe och igång.
Mellanmålet förflöt relativt smärtfritt. Eric placerade sin macka strategiskt i sitt mjölkglas efter att jag sagt att han inte kunde få juice innan han druckit upp sin mjölk. Han tror att han är smartare än mig... I'll show him.
Efter mellanmålet sjöng vi sånger, en gick ungefär så här ”och om strumpan är försvunnen, då har valpen den i munnen”. Den handlar om en valp som bara vill ha skoj. Sen byggde vi torn med träklossar och sen var det dags för mig att gå hem.

Dagens dagissamtalsämne: Dags för löneförhandling med chefen. Vem ska få mest ur lönepotten? Samtliga faktorer vägs samman. S har ju gjort den där utbildningen och det har ju inte C. C har å andra sidan hand om städningen medan S sköter fakturorna, spännande, spännande!

Dagens dagispanik: Det serverades spagetti och köttfärsås till lunch. Tydligen tyckte Benjamin att maten passade bättre i hans öra än på tallriken. Vänstra örat tror jag att det var.

Dagens dagisromeo: Tror att Benjamins pappa tog priset idag. Han stod och pratade med C när han skulle hämta Benjamin. Lyckades urskilja ”Benjamin är verkligen det bästa som hänt mig”. Blev lite rörd. Fortsatte sedan att torka upp Kaelas utspottade men färdigtuggade morotsmos.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, du e så kul.

2005-10-27 11:18  

Skicka en kommentar

<< Home