fredag, september 30, 2005

Träningsvärk


Emilia och jag är så fruktansvärt snygga

Jag är så fruktansvärt dålig. Idrott i skolan igår, springer 2,4 km, hoppar längdhopp och kastar spjut. Jag har sådan träningsvärk i spjutarmen... Hur kan det komma sig?! Jag kastade.. nåja.. slängde? Iväg spjutjäveln kanske högst fem gånger. Min kropp is a mighty funny thing. Upplever även en viss stickande känsla i låren, vad ska det bli av mig? Yoga på måndag. Kommer att dö.

Väntar på att Anja ska sluta skolan så att vi kan ses och fika, kommer förmodligen göra av med pengar också. Behöver en jacka. Har så skum kroppsform bara, inget sitter bra på mig. Är det rättvist att vara en 34/36 på överkroppen och sen en 38/40 över höfterna? Vill dö. Eller nä, skojade.

Ingen skola idag på grund av utvecklingssamtalsdag. Mamma skulle hämta mig tio över nio. Ringer henne kvart över; VAR ÄR DU? "oj, jag försov mig" KVINNA. När hon sedan rusat ut i bilen har batteriet i bilen laddat ur eller något annat sjukt. Den startar i alla fall inte. Just our luck. Vardagslycka!