tisdag, september 27, 2005

Bokenkät - Gotta (backseat) love it

Hittade en rolig enkät här: http://palimpsest.blogg.se/
Den handlar om mitt favorittidsfördriv, böcker. Det tidsfördriv som kommer på andra plats är bloggen, så vad kan vara bättre än att blogga om böcker?
Tänkte väl det. Inte mycket.


1. Antal böcker jag äger:
Drygt ett hundratal. En del utlånade, en del i källaren, en del hos mamma, en del hos pappa.

2. Senaste boken jag köpte:
Per Hagman - Att komma hem ska vara en schlager och Linda Skugges 'Men mest av allt vill jag hångla med nån' (Big mistake)

3. Senaste boken jag läste:
Ruth Rendell - Demonen. ÄR galet svag för hennes böcker.

4. Böcker jag läser parallellt just nu:
Paul Auster - Det låsta rummet, Anna Jörgensdotter - Pappa Pralin (andra gången), Ruth Rendell - Stenarna skola ropa och Björn Ranelid - Till alla människor på jorden.

5. Fem böcker som betyder mycket för mig:
Louise Boije af Gennäs - Stjärnor utan svindel (En av de vackraste kärleksskildringarna jag läst)
Katarina Wennstam - Flickan och skulden (Borde vara obligatorisk läsning i skolorna)
Bob Hansson - Bräcklighetens poetik (Ett annat sätt att se på livet)
Maria Hede - ...och bli ett vackert lik (En bok om ångest, , anorexia och knark - utan att någonsin bli klyschig eller fjantig. Bara underbar)
Harold Bloom - How to read and why

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Site's site is insightful
Filed under: Talent , Industry , Web , News So I mentioned that Yahoo! would soon be deploying the one-man news team of Kevin Sites to cover various war zones.
Wow, this was a great statement! I loved your blog, keep it going. I'd love to read more.

My site's about traedshow booths, if you have a chance, try it.

2005-09-27 23:13  

Skicka en kommentar

<< Home