söndag, april 02, 2006

Igår skrev jag nog den ärligaste texten jag någonsin skrivit. Det känns rätt bra. Det där med att vara ärlig mot sig själv är nog underskattat. Att ljuga och förneka har annars alltid funkat för mig. Att det var en Placebolåt som satte igång det hela känns rätt -03. Det blev pang boom som Nicole sa.
Idag har jag varit ovanligt aktiv för att vara mitt eget lata jag. Övningskörde med pappa, är jävligt grym. Typ. Skoja. Dog inte i alla fall. Sen teatern och manusskrivning. En text om sagor och vad som egentligen hände. Efter det biblioteket och Sanna och matteboken. Det gick ungefär åt helvete. Matte är inte min grej. Verkligen inte min grej. Det tog oss ungefär 50 minuter att inse att anledningen till att det inte gick att lösa andragradsfunktionen 13 c, var för att vi försökte lösa den med samma formel som man använder till andragradsekvationer. Vi missade att det var en väsentlig skillnad mellan funktion och ekvation. Det löste sig liksom. Till sist. Klockan sex var det biodags. Good night and good luck som var jävligt bra. Fick lagom mycket gåshud av vissa riktigt härliga pk-"yttrandefrihetskärleksförklaringspartier", allvar alltså. Jag blir rörd av sånt. Efter bion cyklade jag hem i regnet och ville dö. Väl hemma var jag tvungen att lägga mig och läsa min tyska ungdomsroman. Belönade mig med ett äpple. Kul. Man ska väl egentligen vara tacksam för att ens föräldrar är hälsofreaks, men ibland vill man liksom ha något gott. Något gott i det här huset innebär frukt eller jordgubbsfil. Man kan tycka att jag borde vara smalare, men sen inser man att jag typ aldrig rör på mig och har dåliga gener, så förstår man ändå. Okej, puss hej!

1 Comments:

Blogger Akut Insikt said...

Vart är den ärligaste texten och vilken placebolåt var det??

2006-04-11 08:12  

Skicka en kommentar

<< Home