söndag, januari 02, 2011

Dag 16 - Min första kyss

Jag gick i sjuan och hade väldigt bråttom att växa upp. Jag tror att jag försökte ta igen för mellanstadieåren där jag var så sjukt blyg. Alla situationer som involverade möjliga kyssar hade jag flytt från. Sanning eller konsekvens, ryska posten, jag var alltid den som satt bredvid. Så under högstadiets första år gick allting plötsligt fort. Jag färgade håret svart och gjorde alla möjliga försök till uppror. Det gick inte så bra eftersom min mamma tror stenhårt på uppmuntran av alla möjliga konstigheter. I alla fall. Min första kyss fick jag på Mejeriet i Lund, till tonerna av The International Noise Conspiracy live. I kroppen hade jag en blandning av folköl och billigt rödvin. Han var medlem i AFA och på den tiden tyckte jag att det var lite coolt. Han blev kär i mig och några veckor senare bröt han av ett BMW-märke från en bil och gav det till mig. Tydligen skulle det "representera honom". Herregud. Den lilla romansen tog slut där och då kan jag säga.