torsdag, december 23, 2010

Dag 11 - Mina syskon

Min lillasyster har börjat bli stor. Hon är sjutton år nu. Det känns helt orimligt. Hon som alltid skulle vara liten och rågblond, med lockar som är helt omöjliga att reda ut. Jag tog hand om henne så bra när hon var mindre. Läste sagor och lekte och borstade hennes hår. Jag var inte lika bra på att finnas där sen. Det tar jag igen nu. När jag ser henne tänker jag ofta på hur rolig hon var när hon var liten. Hon var rädd för ballonger, kallade dammsugaren för stamstuvare och fick för sig att om hon satte sig på en hög med ägg så skulle hon så småningom få ett gäng kycklingar att ta hand om. Resultatet? Krossade ägg i hela mammas säng. Jag är så enormt stolt över henne och den människan hon blivit. Att vi kom ut på andra sidan hela. De bästa stunderna i mitt liv är när jag får se henne glad, när hon skrattar med hela munnen. Älskade, älskade syster. För dig gör jag allt.