lördag, augusti 05, 2006

Om du inte kan se det, fånga det med öppna händer

Ingen mänska en ö, vårt hem där vi skapar det, där vi slår upp väggar med egna händer, säger att hemma det är där du är. Kärleken nödvändig för att kuna säga att vart jag än är, vart jag än går så är jag hemma, bara jag är med dig så bygger vi bo mitt i all flykt mitt i all rotlöshet. Per Hagman skriver om att komma hem ska vara en schlager, jag läste boken för andra gången på planet hem och samma sak varje gång. Vill kupa händerna för att rymma ensamheten som utan att vara vemodig bara är vacker, det är så sällsynt att känna så, oftast är melankolin nödvändig för att något ska kännas rent igenom brilljant. Orden texten livet som gör att jag vill kupa mina händer runt unga hjärtat säga till vuxna kroppen att värma stora tankarna som inte ryms i lilla världen. Viskar att ingen mänska är en ö; schlagern hittar oss alla till slut.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

kristian lundberg kompis? det är riktigt jävla bra poesi. kram / navid.

2006-08-23 11:30  

Skicka en kommentar

<< Home