måndag, december 13, 2010

Dag 7 - Min bästa vän











Min bästa vän heter Anja och är det finaste jag har. Hon är min kompass, mitt hjärta, mitt allt. Hon är smart, så mycket smartare än hon själv tror. Hon är bestämd och ärlig och den lojalaste människa jag vet. Hon är en bättre människa än jag. Hon gör alltid som hon bestämt och bryter aldrig ett löfte. Säger hon att något ska bli av så blir det alltid det. Hon tycker inte om öl. Hennes läppar blir alltid jättelila när hon dricker rödvin. Det värsta jag vet är att se henne ledsen. Hon får ofta ont i ryggen. Hon älskar mat. Hon klär sig väldigt fint och är både snygg, vacker och söt samtidigt. Hon är späd och smal och om man puttar henne när hon inte är beredd studsar hon iväg jättelångt. Hon är duktig på att måla och fotografera. Hon kan inte dölja sina känslor. Hon kan ha ett jävla humör. Hon står upp för mig och vill alltid mitt bästa. Hennes åsikt väger tyngst för mig. Jag kan höra på tonen i hennes röst hur hon mår. Hon känner mig som ingen annan. Älskar mig oavsett vad. Vi har känt varandra i snart elva år och jag vill ha henne i mitt liv jämt. Jag kan ärligt säga att om något skulle hända henne vet jag inte vad jag skulle göra. Hon är min familj, min tryggaste punkt, den jag skulle gå genom eld för. Jag behöver inte säga att jag hoppas hon vet hur mycket jag älskar henne. Hon vet. Vissa saker är självklara och är det en sak jag vet säkert så är det att hon och jag alltid kommer att vara det.