onsdag, december 08, 2010

Dag 4 - Det här åt jag idag

Sjukt tråkigt ämne. I alla fall:
Frukost: Två knäckisar med ost och gurka.
Lunch: Glömde matlådan hemma (som vanligt) så åt en clementin och ett äpple.
Kom hem ashungrig från skolan och tryckte ytterligare två knäckisar med ost.
Middag: Personalfest på mexikansk restaurang vilket innebar nachos till förrätt, tortilla med kyckling till huvudrätt och glass till efterrätt. Till detta ingick även ungefär tusen glas vin, en öl och ett halvt paket cigaretter.
Avrundade middagen med ett praktgräl med min chef. Han hävdade att 70% av alla anmälda våldtäkter i Sverige är fejkade och att man som kvinna har ett ansvar att skydda sig från våld. Om jag kunde hålla tillbaka? Inte så mycket. Ibland är det jobbigt att inte kunna vara tyst. Godnatt!

2 Comments:

Anonymous Lisa said...

bra att du röt tillbaka! vilken puckad chef!

2010-12-08 16:51  
Anonymous nicole said...

skydda sig från våld var ett idiotiskt påstående av honom. men tyvärr finns det asmånga fejkade våldtäkter. okej inte 70%, men jag har satt mig in i det sjukt mycket den senaste tiden. och det är faktiskt skrämmande. men oavsett. grymt att du står upp emot din chef <3

2010-12-09 13:42  

Skicka en kommentar

<< Home